Ingrid Mathisen Nord-Norges beste

Postet av Fauske IL Langrenn den 2. Feb 2015

Fauske IL ski kan skilte med å være Nord-Norges ledende skiklubb etter at Ingrid Mathisen (18) suset inn til 13. plass på 15. km skiathlon i NM på Røros i helgen. Uansett alder gikk junior-løperen Mathisen raskere enn alle andre løpere fra Nord-Norge.

- Klubben er særdeles stolt av Ingrid Mathisen. Det var fantastisk å se "Fauske IL" på panna til en løper i NM igjen. Dette er til stor inspirasjon for klubben, og selvsagt for alle yngre løpere som hun trener ved siden av i løypene i Klungsetmarka, sier leder i Fauske IL Jørn Jonassen.

Det vanket gratulasjoner fra både Norges skiforbund og Nordland idrettskrets i etterkant av løpet.

Ingrid Mathisen fikk som en av ti junior-løpere gå senior-NM i helga. Det startet torsdag med 10 km fri teknikk, der hun fikk 30. plass. Det er også en sterk prestasjon!

- Med flere sterkere løpere fra Fauske kunne vi også stilt stafettlag søndag. Her har vi kanskje vært for beskjedne, medgir Jonassen. Uansett har vi nå satt Fauske på langrennskartet igjen for alvor. Det er veldig artig!.

Foto: Arne Brunes