Kurs i styrearbeid

Postet av Brusand Idrettslag den 7. Aug 2023

Tirsdag 12.09. 2023 på Ogna - Kurs i styrearbeid.

Tirsdag 12.09.2023 klokken 17:30 kommer Oddvar B.Høyland – idrettsrådgiver i Sola kommune til Brusand for kurs i styrearbeid.  Dette er et gratis tilbud som er gitt gjennom Norges idrettsforbund.

I løpet av kvelden får deltakerne får grunnleggende forståelse for hva som er styrets ansvar og arbeidsområder. Du blir kjent med de viktigste lovene og reglene som klubben må forholde seg til, og du får tips om gode verktøy for styrearbeidet.

Hele klubbstyret anbefales å ta dette kurset samlet etter årsmøtet, slik at nye og gamle tillitsvalgte i styret får et felles utgangspunkt for det videre arbeidet.

Kurset er delt inn i 3 hovedtemaer:
Ansvarsoppgaver
 Hvilket formelt ansvar har styret og hvordan kan ansvaret ivaretas på best mulig måte?

Strategioppgaven
 Hvordan kan styret jobbe best for å oppnå idrettslagets mål?

Ressursoppgaven
 Hvilke ressursbehov har vi og hvordan kan vi sørge for best mulig samspill i idrettslaget?

Målgruppe
 Styrene i Brusand IL, OG andre interesserte. Vi anbefaler også at valgkomiteen i idrettslaget deltar.

Kurset tar mellom 3-4 timer avhengig av hvor mye spørsmål som kommer og pauser. Så sett av fra 17:30 – 21:30.

Påmelding til : dagligleder@brusandil.no